برنامه صد روزه جسورانه گلوریا گوئه‌وارا برای تحول در UN Tourism

به گزارش سرویس خارجی ایتنا ؛ گلوریا گوئه‌وارا، نامزد اصلی دبیرکلی سازمان گردشگری ملل متحد (UN Tourism)، برنامه‌ای جسورانه و فراگیر برای ۱۰۰ روز نخست خود در این سمت ارائه کرده است. این برنامه بر اقدامات عملی، همکاری جهانی، شفافیت و پایداری تمرکز دارد و با هدف آغاز دورانی جدید در صنعت گردشگری تدوین شده است.

سه ابتکار راهبردی اصلی این برنامه عبارت‌اند از:

  1. تشکیل کارگروه جهانی (Global Task Force):
    برای شناسایی اولویت‌های اصلی صنعت گردشگری از طریق مشورت با اعضای سازمان، تدوین نقشه راه جهانی و جهت‌دهی به برنامه‌های راهبردی UN Tourism.
  2. ایجاد کارگروه سرمایه‌گذاری (Investment Task Force):
    با هدف جذب سرمایه‌ برای پروژه‌های پایدار گردشگری از طریق برگزاری «نشست جهانی سرمایه‌گذاری» و ارتباط با بانک‌های توسعه، صندوق‌های ثروت ملی و بخش خصوصی.
  3. تشکیل شبکه جهانی پایداری (Global Sustainability Network):
    با تمرکز بر اشتراک دانش، اقدامات عملی و نوآوری برای کاهش اثرات زیست‌محیطی گردشگری. این شبکه شامل پلتفرم دیجیتال و گروه کاری مشخص خواهد بود.

گوئه‌وارا تأکید کرده است:

«زمان عبور از رویکردهای سنتی فرا رسیده است. گردشگری باید رهبری توسعه پایدار و بهبود جهانی را بر عهده گیرد.»

او وعده داده است که از روز اول با گوش سپردن به اعضا و ارائه نتایج ملموس وارد عمل شود و سازمان گردشگری جهانی را به نهادی کارآمد، پاسخ‌گو و آینده‌نگر تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

Get the latest NEWS into your inbox