به گزارش ایتنا / هتل نیوز ؛”انوشیروان محسنیبندپی ” معاون گردشگری کشور گفت : ایران جزو ۲۰ کشور برتر گردشگرپذیر معرفی شده است اما کشور ما در تبلیغ گردشگری ۳۰ سنت و ترکیه ۱۰ دلار هزینه میکند. از سوی دیگر، کلیدیترین مسئله برای توسعه گردشگری، حس امنیت است.
وی افزود : در سال ۱۳۹۸ تعداد ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی داشتیم، اما در سال ۱۳۹۹ به دلیل حادثهای که برای یک تبعه آذربایجانی رخ داد، ۱.۸ میلیون گردشگر آذربایجانی کاهش یافت. در سال ۱۴۰۳ تعداد ۷ میلیون و ۳۹۹ هزار نفر گردشگر خارجی داشتیم، اما در سال جاری، جنگ ۱۲ روزه رشد ورود گردشگران خارجی را منفی کرد.
او تاکید کرد : همچنین با توجه به اینکه میزان هزینهکرد ما برای تبلیغات گردشگری به ازای هر گردشگر ۳۰ سنت و در ترکیه ۱۰ دلار است، بنابراین باید تبلیغات بیشتری انجام دهیم.