پژوهش جدید نشان میدهد که هنوز کارهای زیادی برای فراگیر کردن سفرهای کاری برای گروههای اقلیت باقی مانده است
به گزارش سرویس خارجی ایتنا ؛ پژوهش جدیدی از سوی نمایشگاه Business Travel Show Europe نشان میدهد که همچنان نیاز است تلاشهای بیشتری برای گنجاندن مسافران از گروههای اقلیت و افرادی با نیازهای ویژه در سفرهای کاری انجام شود.
این نظرسنجی نشان داد که کمتر از یکچهارم (۲۲٪) از سیاستها و برنامههای سفر با در نظر گرفتن ملاحظات ویژه برای مسافران LGBTQ+ طراحی شدهاند – که این رقم نسبت به ۲۷٪ در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است.
تنها یکسوم (۳۵٪) از این سیاستها و برنامهها، ملاحظات ویژهای برای مسافران دارای نیازهای دسترسیپذیری در نظر گرفتهاند – که این رقم نیز نسبت به ۴۳٪ در سال ۲۰۲۴ و ۴۸٪ در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.
در مورد مسافران نورودایورجنت (افرادی با تفاوتهای عصبی همچون اوتیسم، ADHD و…) نیز این رقم حتی کمتر است و تنها ۱۵٪ از سیاستها و برنامهها برای آنها ملاحظات ویژهای در نظر گرفتهاند.
همچنین، کمتر از سه نفر از هر ده نفر (۲۹٪) از مدیران سفر در این نظرسنجی اعلام کردهاند که نیازهای خاص زنان تنها در سفر را مد نظر قرار میدهند – که این رقم نیز نسبت به ۳۶٪ در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است.
در این نظرسنجی، ۱۱۵ نفر از متخصصان حوزه سفر کاری و تدارکات، دستیاران اجرایی و اداری شرکت داشتند که ۳۶٪ آنها از بریتانیا، ۴۷٪ از اروپا و ۱۷٪ از سایر نقاط جهان بودند.
جاناتان کارتر-چپمن، مدیر بازاریابی نمایشگاه Business Travel Show Europe در این باره گفت:
«نتایج این نظرسنجی امسال نشان میدهد که هنوز اقدامات مهمی باید برای حمایت از گروههای اقلیت در سفرهای کاری انجام شود.
دانش و درک نسبت به نیازهای مختلف گروهها بهصورت مداوم در حال افزایش است و همزمان پژوهشها نیز ارزش افزودهای را که تمامی اقشار جامعه میتوانند به عملکرد تجاری و رشد اقتصادی ارائه دهند، تأیید میکنند.
اگرچه برخی از شرکتکنندگان اعلام کردهاند که امسال قصد دارند گروههای اقلیت را در سیاستها و برنامههای سفر کاری خود بگنجانند، اما اکثریت چنین برنامهای ندارند. از آنجایی که بیشتر آنها هزینه را مانع اصلی نمیدانند، میتوان نتیجه گرفت که شاید مسئله، کمبود تمایل باشد.
برای اینکه مدیران سفر و شرکتها بتوانند از ظرفیتهای گروههای اقلیت بهرهبرداری کنند، باید رویکردی فراگیرتر نسبت به سیاستها، برنامهها و گزارشدهی در حوزه سفر کاری اتخاذ کنند تا متوجه شوند این گروهها در کجا و چگونه میتوانند در رشد سازمانی مؤثر باشند.»