به گزارش ایتنا / سرویس خارج هتل نیوز ؛ سازمان جهانی گردشگری (UN Tourism) از انتخاب خابی لم، چهره محبوب و جهانی تیکتاک، بهعنوان سفیر رسمی گردشگری خبر داد؛ اقدامی که اهمیت فزاینده خالقان دیجیتال و اینفلوئنسرها را در صنعت گردشگری جهانی نشان میدهد.
این همکاری جدید منعکسکننده تعهد UN Tourism به ارتباطگیری با مخاطبان دیجیتالمحور و نسلهای جوان در سراسر جهان است.
خابی لم از پلتفرم جهانی خود برای ترویج گردشگری مسئولانه، حمایت از میراث فرهنگی و ترویج الگوهای پایدار سفراستفاده خواهد کرد.
او در پروژههای خود بر نمایش قدرت گردشگری در توسعه، ایجاد شغل، تقویت همبستگی و ارتباط میان ملتها تمرکز خواهد داشت.
نخستین همکاریهای او با UN Tourism طی هفتههای آینده اعلام میشود و شامل برنامههایی با محوریت جوانان و معرفی مقاصد کمترشناختهشده (Hidden Gems) خواهد بود.
زوراب پولولیکاشویلی گفت:
«خابی لم برای میلیونها نفر در سراسر جهان شادی به ارمغان آورده است. روحیه باز و تواناییاش در برقراری ارتباط فراتر از مرزها و زبانها، همان چیزی است که گردشگری را معنا میبخشد. افتخار میکنم که او سفیر جدید ماست.»
خابی لم گفت:
«بسیار افتخار میکنم که سفیر UN Tourism شدهام. سفر من با یک هدف ساده شروع شد: لبخند آوردن بر لب مردم. حالا میخواهم از پلتفرمم برای ترویج سفر مسئولانه و ساختن یک جامعه جهانی که به زمین و مردمش اهمیت میدهد استفاده کنم. ما خالقان محتوا مسئولیت بزرگی داریم. هیجانزدهام که این مسیر جدید را شروع کنم و نشان دهم چگونه میتوان از طریق سفر، جهان را به جای بهتری تبدیل کرد.»
سفیران ویژه UN Tourism افرادی هستند که به ارزشهای بنیادی این سازمان و اهداف توسعه پایدار (SDGs) پایبند هستند.
این سفیران از حوزههای مختلف مانند ورزش، سرگرمی، تجارت، آشپزی و… انتخاب میشوند و داوطلبانه زمان و صدای خود را برای ترویج گردشگری پایدار و فرصتهای برابر اختصاص میدهند.
در سالهای اخیر تعداد سفیران افزایش یافته تا بازتابدهنده اهمیت و تنوع صنعت گردشگری باشد.
این خبر در جریان مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری که در ریاض عربستان سعودی برگزار شد، اعلام گردید.







