راهنمای جامع مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از بازیگران مهم صنعت گردشگری‌اند. آنها وظایف متعددی را در دفاتر برعهده دارند. نظارت بر طراحی و اجرای تور، نظارت بر رزرو محصولات و خدمات گردشگری مانند هتل و بلیت، تنظیم گزارش‌های عملکرد، حل‌ و فصل مشکلات و رسیدگی به شکایات فقط بخشی از وظایف آنان است. هنگامی‌که بدانیم بسیاری از مدیران فنی، مؤسس و یا مدیرعامل دفاتر نیز هستند، به اهمیت این شغل بیش ‌از پیش پی می‌‌بریم. از این‌رو، تربیت مدیران فنی ماهر که اشراف کافی بر صنعت گردشگری داشته باشند و ابعاد گوناگون کسب‌وکار خود را به‌خوبی درک کنند موضوعی حیاتی است.

کتاب راهنمای جامع مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری باتوجه‌به تولید محتوای درسی باکیفیت، روزآمد و کاربردی و بعد از نیازسنجی شغلی و بازنگری درس‌های دورۀ تربیت مدیران فنی، برای مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تألیف شده است. این کتاب شامل محتوای جدید منطبق با سرفصل‌های اصلاحی به‌صورت جامع در اختیار فراگیران این دوره‌هاست و تقریباً همۀ ابعاد مهم کسب‌وکار دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را پوشش می‌دهد. بااین‌حال، مبرهن است مطالعۀ این کتاب به‌تنهایی برای متخصص شدن در همۀ ابعادی که به آنها پرداخته‌ شده کافی نیست و ضروری است فراگیرانِ دوره‌‌ها با تداوم مطالعه و کسب تجربه بر دانسته‌های خود روز‌به‌روز اضافه کنند.

این کتاب از 12 بخش و 43 فصل تشکیل شده است. بخش‌ها، مستقل ولی به هم مربوط هستند. هر بخش، یک یا چند فصل دارد. برخی بخش‌های کتاب را یک نویسنده نوشته است و بعضی‌ها را دو یا سه نویسنده با همکاری یا مستقل از یکدیگر نوشته‌اند. بخش‌هایی که دو یا چند نویسنده دارد ولی نویسندگان مستقل از یکدیگر فصل‌ها را تألیف کرده‌اند، اسم نویسنده در ابتدای فصل نیز ذکر شده است. بخش‌های کتاب عبارت‌اند از: شناخت صنعت گردشگری، مدیریت استراتژیک، قوانین و مقررات، روانشناسی گردشگر، برنامه‌ریزی و طراحی تور، آشنایی با سفرهای هوایی، مدیریت بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مبانی حسابداری و مالیاتی، فناوری‌های سفر، کسب‌وکارهای استارتاپی در گردشگری، اصول اخلاقی در گردشگری.

گرچه این کتاب ویژۀ مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تألیف شده است، سایر فعالان عرصۀ صنعت گردشگری و علاقه‌مندان به این صنعت نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. توصیه می‌کنیم تمام مدیران و کارکنان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مطالب این کتاب را بخوانند. اساتید و دانشجویان رشته‌های مرتبط با گردشگری و هتلداری، مدیران بخش دولتی و سایر ذی‌نفعان نیز به فراخور نیاز می‌توانند از بخش‌های مختلف این کتاب بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

Get the latest NEWS into your inbox