آیا تابهحال به این فکر کردهاید که نخستین برخورد شما با یک هتل چگونه میتواند تجربۀ اقامتتان را تحت تأثیر قرار دهد؟ آیا میدانید که چگونه مدیریت صحیح فرانت آفیس میتواند نقش تعیینکنندهای در رضایت میهمانان داشته باشد؟ و آیا علاقهمندید که با برندهای معتبر هتلداری جهان و تاریخچۀ آنها آشنا شوید؟ اگر پاسخ شما به این پرسشها مثبت است، این کتاب برای شما نوشته شده است.
کتابی که به قلم شیوای دکتر جیمز باردی در یک جلد چهارصدوپنجاهصفحهای نگاشته شده بود، اکنون با تلاشهای دکتر علیاصغر رضایت به پنج مجلد و حدود یکهزار صفحه تبدیل شده است. این اثر ارزشمند با هدف بالا بردن سطح آگاهی دانشجویان و پژوهشگران درزمینۀ هتلداری، به زبان فارسی ترجمه و تألیف شده است، ضمن رعایت امانتداری کامل و کسب اجازه از پروفسور باردی.
قلب تپندۀ هر هتل، بخش فرانت آفیس یا همان میز پیشخوان است، جایی که کلیۀ ورود و خروجها در آن انجام میشود. این بخش، نمایندۀ اولین برخورد میهمان با هتل و تعیینکنندۀ تصویری است که میهمان از اقامت خود خواهد داشت. از این رو، اهمیت ویژهای به این بخش داده شده و در این کتاب بهتفصیل به بررسی جزئیات و نکات کاربردی آن پرداخته شده است.
این کتاب از تاریخچۀ برندهای هتلداری آغاز میشود و به تشریح بخشهای مختلف هتل و نگارههای تشکیلاتی هتلهای گوناگون با تعداد اتاقهای مختص آنها میپردازد. در این راه، هدف اصلی ارتقای سطح آگاهی و دانش دانشجویان درخصوص برندهای معتبر هتلداری جهان است. همچنین، در این اثر به اهمیت همگامی با گذر زمان و تلفیق علم نظری با کار عملی تأکید شده تا دانشجویان و علاقهمندان به این صنعت بتوانند به بهترین شکل ممکن در مسیر پیشرفت گام بردارند.
کتاب حاضر با سه فصل مجزا و پرمحتوا، دریچهای به دنیای مدیریت هتلداری باز میکند. فصل اول به اهمیت حیاتی نخستین تماس میهمان با هتل و فرآیند ثبتنام، از جمعآوری اطلاعات تا ثبتنام با سیستم مدیریت هتل PMS ، میپردازد. در فصل دوم، به مدیریت امور مالی هتل، از روشهای عمومی دفترداری و فرمهای پردازش هزینهها و پرداختها تا انتقال حسابها و اهمیت روشهای عملیاتی استاندارد برای حسابرسی پرداخته شده است. فصل سوم نیز به خروج میهمان اختصاص دارد، شامل سازماندهی هزینههای تأخیری، روشهای خروج، تعیین و کمک در پرداخت، تأمین رزرواسیونهای آینده و حذف اطلاعات از سیستم.
این کتاب، گنجینهای بینظیر برای طیف گستردهای از مخاطبان است؛ از دانشجویان و دانشپژوهان پرشور رشتههای مدیریت هتلداری و گردشگری گرفته تا مدیران و کارکنان هتل که بهدنبال ارتقای مهارتهای خود هستند. علاقهمندان به ورود به صنعت هتلداری و کارآفرینان و سرمایهگذارانی که بهدنبال درک عمیقتری از این دنیای جذاب و پرفرازونشیب هستند نیز از این کتاب بهرهمند خواهند شد. همچنین، اساتید و مدرسانی که بهدنبال منبعی معتبر و جامع برای تدریس دروس مرتبط با هتلداری هستند، این کتاب را ابزاری بیبدیل خواهند یافت. این کتاب نهتنها دانش شما را افزایش میدهد بلکه شما را برای رسیدن به قلههای حرفهای آماده میسازد.







